×

اثرات پیاده روی بر سلامت روح

اثرات پیاده روی بر سلامت روح


ورزش برای سلامتی بدن فوق العاده است. با ورزش کردن نه تنها جسم، بلکه روح و روان شما نیز سالم می ماند. یکی از بهترین ورزش های روزانه پیاده روی است. همین ورزش ساده باعث می شود که مغز از اکسیژن کافی بهره مند شود. 


اثرات پیاده روی بر سلامت روح

فاطمه حلوایی - بخش سلامت زنونه مردونه

با پیاده روی کردن به روح و تخیل تان اجازه می دهید تا به پرواز دربیاید. این ورزش سالم باعث کاهش استرس و مشغله های ذهنی می شود. خوشبختانه پیاده روی باعث خستگی نمی شود و هر کسی می تواند با توجه به توانایی بدن خود به آن بپردازد. 

شاید در نگاه اول اطمینانی به فواید این ورزش ساده نداشته باشید، اما به مرور که به آن بپردازید متوجه اثرات آن روی سلامت روح تان خواهید شد. در این مطلب شما را با 4 تاثیر مثبت پیاده روی روی سلامت روحی آشنا می کنیم. 

پیاده روی: ذهن تان را آزاد می کند

یکی از نخستین اثرات مثبت پیاده روی بر سلامتی روحی این است که قدرت رها کردن ذهن را فراهم می کند. در این صورت می توانید به راحتی نسبت به مسائل بیاندیشید و تصمیمات روشنی بگیرید. زمانی که ذهن بشدت درگیر و تحت فشار است، نمی توانید به درستی تصمیم بگیرید و یا اینکه قدرت یادگیری خوب را از دست می دهید. اما زمانی که ذهن آرام و رها باشد مانند این است که از بالا به مسائل نگاه می کنید. به این ترتیب نیز راحت تر نسبت به مسائل اشراف پیدا خواهید کرد. 

توصیه می کنیم در هوای آزاد و تمیز، روزانه به طور مرتب پیاده روی داشته باشید. پیاده روی یعنی اینکه اراده کنید، به جلو بروید و روبه رو را نگاه کنید و تمام آنچه شما را به عقب می راند، پشت سر بگذارید. همین ورزش ساده به مرور نگاه شما را به زندگی و دیدگاه هایتان را تغییر خواهد داد.

پیاده روی: با تنش و فشارهای روحی مبارزه می کند

همه ما تحت استرس و فشارهای روحی- روانی زندگی می کنیم. بنابراین طبیعی است که به سختی بر احساسات مان مسلط شویم و بدون دلیل مشخصی مدام عصبی و مضطرب هستیم. برای مقابله با این حالت ها یا علی بگویید و به بدن تان حرکتی بدهید. به دل طبیعت بزنید و یا در نزدیک ترین پارک محل زندگی تان به پیاده روی بپردازید. 

یادتان باشد که ما آدم آهنی نیستیم و قرار نیست همیشه کار کنیم. ما به عنوان انسان نیاز به استراحت داریم تا بتوانیم نگاه روشنی به مسائل پیرامون مان داشته باشیم. بدون شک خوابیدن، ریلکس کردن و اختصاص دادن زمانی برای خودمان جزو کارهای ضروری خلاص شدن از اضطراب ها و استرس های روزمره است. 

اگر می خواهید در دام  افکار منفی گیر نکنید و با شک و تردیدهایتان آتش را بیشتر نکنید، به پیاده روی بروید. پیاده روی روزانه و منظم باعث می شود که از شر این افکار خلاص شوید و نگرش و افکار دیگری پیدا کنید

یادتان باشد نمی توانید همیشه خودتان را در یک چهاردیواری محبوس کرده و در چنبره احساسات منفی بمانید. استرس سلامتی را به خطر می اندازد، بنابراین لازم است به هر طریقی آن را کنترل کنید. زمانی که دچار این احساسات منفی و تنش های درونی می شوید، دست از کار بکشید و پیاده روی کنید.

پیاده روی: از افکار بی فایده خلاص تان می کند

بعضی افکار در ذهن ما لانه می کنند و با یک دور تسلسل، مدام در ذهن مان می چرخند و روح را خسته می کنند. گاهی هزاران بار این افکار مزاحم را در ذهن خود بالا و پایین می کنیم، بدون اینکه راه حلی بیابیم و بتوانیم با آنها کنار بیاییم. این افکار فقط ذهن و روح را فرسوده می کنند. خوشبختانه با پیاده روی کردن این قدرت را کسب می کنید تا از شر این افکار مزاحم که آرامش را از شما سلب کرده اند خلاص شوید. 

بنابراین اگر می خواهید در دام این افکار منفی گیر نکنید و با ترس ها و شک و تردیدهایتان آتش را بیشتر نکنید، راه تان را بکشید و به پیاده روی بروید. پیاده روی روزانه و منظم باعث می شود که از شر این افکار خلاص شوید و نگرش و افکار دیگری پیدا کنید.

پیاده روی: قدرت خلاقیت تان را افزایش می دهد

اگر حرفه تان نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد، بدون شک گاهی در شرایطی گیر کرده اید که مغزتان هنگ کرده و هیچ فکری به ذهن تان نرسیده است. گاهی قدرت تخیل انسان دچار مشکل جدی می شود که برای افرادی که مدام در حال ارائه فکرهای نو و پروژه های جدید هستند آسیب رسان است. زمانی که با ذهنی باز و فکری روشن به ارائه پروژه می پردازید و کار می کنید بدون شک موفق می شوید. 

اما با این حال زمانی فرا می رسد که قدرت تخیل از کار باز می ماند. در این مواقع است که باید دست از کار بکشید و راه طبیعت را در پیش بگیرید. پیاده روی کنید. همین کار ساده که انرژی زیادی نیز نمی گیرد باعث می شود که قدرت تفکرتان بالا رفته و خلاقیت تان بیشتر شود. زمانی که پیاده روی می کنید ذهن تان به انواع مختلف تحریک شده و بخش هایی که مربوط به ابتکار عمل است فعال می شود.

اگر امکان پیاده روی در دل طبیعت را ندارید، می توانید بعد از ساعت کاری بخشی از مسیر محل کار تا منزل را پیاده روی کنید. مطمئن باشید ایده های خوبی به ذهن تان خطور خواهند کرد. اگر بتوانید صبح زود به پیاده روی بروید، فواید بیشتری نصیب تان می شود. این کار انرژی زیادی به شما می بخشد و باعث می شود در طول روز شاداب و سرحال باشید. مطمئن باشید که فکر سالم در بدن سالم است. فواید روحی تحرک بدنی به همین موارد ختم نمی شود. شما با پیاده روی سلامت جسم و ذهن را با هم خواهید داشت.

 

5 528

  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

جستجو هوشمند


جهت جستجو ،نام بیماری و یا قسمتی از مشخصات بیماری را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی

آخرین مطالب سلامت



کلیه حقوق این سایت متعلق به داروخانه آنلاین | داروخانه دات نت | داروخانه اینترنتی میباشد.