×

فواید 20 دقیقه پیاده روی در روز

فواید 20 دقیقه پیاده روی در روز


پیاده روی یکی از آن دست ورزش های سبک و مناسب است که اگر به صورت روزانه انجام شود، تاثیر زیادی در حفظ سلامت و تناسب اندام خواهد داشت. در این مطلب شما را با فواید واقعی روزانه 20 دقیقه پیاده روی آشنا می کنیم.


فواید 20 دقیقه پیاده روی در روز

فاطمه مهدی پور - بخش سلامت زنونه مردونه
پیاده روی صبحگاهی یا عصرگاهی فوق العاده است

پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای تمام گروه های سنی است. بهتر است این ورزش را صبح یا عصر انجام دهید، یعنی در ساعاتی که آفتاب شدید نباشد. باید بدانید که روزانه 20 تا 30 دقیقه پیاده روی تاثیر زیادی در ارتقای سلامت عمومی تان خواهد داشت.

محققان دانشگاه ایلینویز ایالات متحده ی آمریکا در خصوص این مسئله پژوهشی انجام داده و نتایج آن را در سال 2013 در مجله« Neuroscience »  به چاپ رساندند. در ادامه ی این مطلب، نتایج این پژوهش را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

20 دقیقه پیاده روی در روز : بهبود عملکرد مغز

این روزها همه سر به زیر شده اند. یعنی خیلی از افراد دور و برمان، حتی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها نیز سر در گوشی های هوشمند برده اند و ساعت های طولانی با این گوشی ها مشغول هستند. در حالیکه می توان همین زمان را به ورزش های سبکی مانند پیاده روی اختصاص داد و به جای تشدید خطر آرتروز به سلامت عمومی کمک کرد.

زمانی که دچار افسردگی می شوید حتما پیاده روی کنید. نفس عمیق بکشید و اجازه دهید قلب تان تندتر بزند. این کارها باعث به آرامش رسیدن مغز و غلبه بر شرایط ناراحت کننده می شود

باید گفت که روزانه بیست دقیقه پیاده روی باعث بهبود قدرت درک می شود. مغز اکسیژن کافی را دریافت کرده و به آرامش می رسد. همین کار ساده باعث می شود که مغز، خون بهتری دریافت کند و به خوبی از عهده ی تولید هورمون آندورفین بربیاید. اگر فرد با اراده ای باشید و این ورزش را به طور روزانه انجام دهید کمک زیادی به افزایش تمرکز، بهبود حافظه، بهبود یادگیری و به طور کلی ارتقای سلامت مغزتان خواهید کرد.

یادتان باشد که گاهی همه ی ما در دام روزمرگی می افتیم. برای اینکه پیاده روی تان دچار این مشکل نشود بهتر است تنوع ایجاد کنید. یعنی مکان های پیاده روی را عوض کنید. بهترین مکان ها، دامان طبیعت و پارک های مختلف در سطح شهر است.

20 دقیقه پیاده روی در روز : بهترین درمان افسردگی

برای همه ی ما پیش آمده است که افسردگی را تجربه کنیم و دل و دماغ نداشته باشیم. در این دوره نیز ترجیح می دهیم در شرایطی باشیم که نور و سر و صدا کم باشد. علاوه بر این، روابط اجتماعی مان را کاهش می دهیم و خلاصه اینکه خودمان را در گوشه ای حبس می کنیم. اما افتادن در این شرایط اوضاع را بدتر می کند. بیرون رفتن و پیاده روی تاثیر زیادی در تغییر شرایط روحی دارد.

زمانی که دچار افسردگی می شوید حتما پیاده روی کنید. نفس عمیق بکشید و اجازه دهید قلب تان تندتر بزند. این کارها باعث به آرامش رسیدن مغز و غلبه بر شرایط ناراحت کننده می شود. پیاده روی منظم باعث می شود که شما نگاه دیگری نسبت به مسائل پیرامون تان پیدا کرده و کمتر منفی بافی کنید. در این صورت نیز مشکلات شخصی، شدت و اهمیت خود را از دست می دهند.

توصیه می کنیم روزانه 20 دقیقه پیاده روی را در برنامه تان داشته باشید. این کار علاوه بر بهبود شرایط جسمی باعث بهبود سلامت روحی تان نیز خواهد شد و به شما قدرت مقابله با افسردگی را خواهد داد.

20 دقیقه پیاده روی در روز : روشی ساده و بی خرج برای مراقبت از قلب

روزانه بیست دقیقه پیاده روی کردن برای مراقبت از سلامت قلب و عروق فوق العاده خوب است. این کار باعث تقویت قلب و افزایش قدرت پمپاژ خون می شود. پیاده روی روزانه باعث می شود که عروق انعطاف بیشتری داشته باشند و خون به خوبی در آنها جریان داشته باشد. در این صورت نیز تمام ارگان های بدن در شرایط بهتری قرار می گیرند.

پیاده روی با فشار خون بالا مقابله می کند. این کار حتی برای پیشگیری از اکثر بیماری هایی که گاهی جنبه ی ژنتیکی دارند نیز مقابله می کند. یادتان باشد که پیاده روی روزانه شما را در برابر دیابت مقاوم تر می سازد، چون باعث افزایش سوخت ساز و کنترل قند خون می شود.

فواید دیگر پیاده روی روزانه

آیا می دانید که روزانه بیست دقیقه پیاده روی باعث تقویت استخوان ها می شود، بدون اینکه نیازی به ورزش های سخت و خسته کننده باشد؟ خوشبختانه ورزش سبکی مانند پیاده روی از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند.

پیاده روی باعث بهبود عملکرد روده ها شده و برای افرادی که دچار مشکل یبوست هستند مفید است. این ورزش برای دستگاه گوارش مفید است و بدن را سم زدایی می کند.

پیاده روی منظم باعث تقویت عضلات پاها می شود. خانم ها و آقایانی که از مشکلات جریان خون، واریس، ساییدگی زانوها و غیره رنج می برند، باید روزانه به طور مرتب ورزش کنند.

هیچ گاه دیر نیست

هیچ گاه برای شروع ورزش و پیاده روی دیر نیست. مهم نیست که در طول زندگی تان حتی یکبار هم ورزش نکرده اید. پیاده روی روزانه نیاز به هیچ تجهیزات خاصی ندارد. البته لازم است کفش مناسب پیاده روی داشته باشید. کافیست که 20 دقیقه خودتان را از مشغله ها و گرفتاری های روزمره جدا کرده و زمانی را صرف پیاده روی و آرامش خودتان کنید.

یادتان باشد که حتما یک بطری آب دم دستتان باشد و جرعه جرعه بنوشید. در شروع پیاده روی حتما با ریتم آهسته و مدت زمان کوتاه تر شروع کنید. به مرور که عضلاتتان تقویت شد و به این کار عادت کردید مدت زمان پیاده روی را بیشتر کنید.

نیازی به دویدن و فشار آوردن به خودتان نیست. البته توصیه می کنیم 15 دقیقه پیاده روی ملایم داشته باشید و 5 دقیقه ی آخر را پیاده روی تند انجام دهید. به عقیده ی متخصصان بهترین کار این است که روزانه دو کیلومتر پیاده روی کنید.

5 510

  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

جستجو هوشمند


جهت جستجو ،نام بیماری و یا قسمتی از مشخصات بیماری را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی

آخرین مطالب سلامت



کلیه حقوق این سایت متعلق به داروخانه آنلاین | داروخانه دات نت | داروخانه اینترنتی میباشد.